söndag 2 juni 2013

Världsmästarcykeln

Dagny stickar och virkar

Igår var det dags att plocka fram cyklarna som fått stå alldeles för länge i förrådet. Efter tvätt och putsning blev de som nya och min mormors fina crescent världsmästarcykel gör sin andra sommar här i Göteborg. Det blev en tur till slottsskogen med ny luft i däcken men hur smidigt (eller snarare osmidigt) det än är med en automatväxlad cykel är det lite kämpigt i uppförsbackarna då den inte alltid hinner växla ner. Men då är ju inte kondisen på topp heller, fast det är ju inte jag som utger mig för att vara världsmästaren här.. Cykelkorgen är dock inte original men då det är stört omöjligt att hitta en vit att köpa (alla är ju svarta!) har jag fått denna från en annan cykel.


Dagny stickar och virkar




Lagom hemkomna missade vi precis den störtskur av sommarregn mullrandet i slottsskogen skvallrat om. Mysigt att plocka fram stickorna, sätta sig till rätta i soffan och lyssna på regnet och åskan utanför!

Snart måste det dock bli en garnrunda då alldeles för många projekt blir liggande för att garnet är slut. Dels är jag dålig på att uppskatta hur många nystan jag behöver och dels provar jag gärna med ett eller två innan jag köper fler.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar