söndag 30 juni 2013

Back to the 80's

Dagny stickar och virkar

Jag gillar ju det mesta som kan beskrivas som retro och tycker att mycket av de stickade plaggen från 40-talet fram till och med 70-talet är helt fantastiska! Ett årtionde som inte hade slagit igenom helt för mig var 80-talet där åtminstone jag främst tänker på clips och ögonskugga i pastellfärger. Men det är alltid roligt att gräva i boklådor på second hand och senast kom jag hem med Ulrika Anderssons bok Mössor och vantar från 1989 så nu är det absolut 80-tal som gäller.

Nostalgin är stor och det finns så mycket jag vill sticka ur den här boken. Dock inte den så kallade väpnarkragen MED pannband som kan vara något av det märkligaste modevärlden skapat. Men vad vet jag, till vintern går kanske alla omkring med just en väpnarkrage och ett pannband på..


Dagny stickar och virkarDagny stickar och virkar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar