måndag 10 juni 2013

Vårens stickade babyklänningar

Dagny stickar och virkar

Ett av vårens projekt var de här små stickade klänningarna/tunikorna och när jag nu äntligen tagit mig i kragen och sytt i knappar måste jag ju också visa hur dom blev (trots att de är lite skrynkliga). Den ljuslila (0-3mån) fick en stor knapp medan den större mörklila (3-6mån) fick tre små söta träfärgade knappar.


Dagny stickar och virkar




Egentligen skulle de haft en kort ärm och stickats i ett "spetsmönster" också men jag tyckte att de blev tuffare så här och mer användbara på vår och höst med t.ex. en body under.
Sparar dom i en låda tills de kanske kommer till användning någon gång i framtiden. Gillar att sticka till bebisar just eftersom det går fort så jag inte hinner tröttna och så finns det ju så mycket fint! Sen är det ju alltid en uppskattad gåva att ge bort ett egenstickat alster till kompisars bebisar.










Funderar på att sticka en ficka till den mörklila klänningen, kanske i en färg som bryter av lite eller kanske en mormorsruta.. möjligheterna är i alla fall många!

Just de här känningarna eller tunikorna som det står i mönstret kommer från Sticka smått, en jätte fin bok med klänningar, tröjor, mössor, sockor och mycket mer.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar