måndag 27 maj 2013

Två vintageklänningar och en idé

Dagny stickar och virkar

Megaloppiset i Majorna blir större för vart år och vädret var kanon! Vi skippade att sälja den här gången och strosade istället runt på jakt efter fynd. Vid Stigbergstorget gick det iaf att ta sig fram medan det vid Mariaplan var överfullt och alldeles för jobbigt för att verkligen ta sig tid att titta på allt.
En idé materialiserade sig medan vi kämpade oss fram i folkmassan, kånkande på de saker vi hittat i ena handen och en glass i den andra. Borde det inte finnas något smidigare sätt att ha vattenflaskan mer lättillgänglig än längst ner i en påse nu när vi inte har tre händer..? Jag ska göra en lösning på detta, en slags väska för vätskan.. och har redan börjat på en variant. När den är klar ska jag lägga upp en bild.


Dagny stickar och virkar



Ett av mina bästa fynd var den här 60-tals klänningen och en lång ärmlös 70-tals klänning i mörklila toner som båda satt perfekt och inte kostade mer än 40:- styck. Billigare än Tradera som en kvinna sa som ville sälja en annan vintageklänning för betydligt mer, i hennes fall tvivlar jag starkt, iaf om man ska räkna med frakten.

Min samling av vintageklänningar har snart växt sig ur garderoben vilket inte kan betyda att jag har för många klänningar som min sambo vill hävda utan att garderoben är alldeles för liten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar