söndag 19 maj 2013

Babyfilt - Gör om, Gör rätt!

Dagny stickar och virkar

Det har äntligen blivit sommar i Göteborg, åtminstone i går när det var strålande sol (med inslag av hagelskurar) och härligt varmt! Vi grillade uppe vid Masthuggskyrkan och spanade på alla duktiga löpare som sprang Göteborgsvarvet. Idag är det regn och ligga-i-sängen-och-läsa-bok-dag och det är lika härligt det! Påskliljorna såg jag på väg till jobbet en dag och kunde inte låta bli att fota dom.

Kände för att sticka något lätt och mjukt för fingrarna och började därför på en babyfilt med mönster efter eget huvud. Har gjort en liknande tidigare som jag gett bort så jag kom inte riktigt ihåg vilka mått jag hade då. Hur som helst började jag men efter sisådär 1 och 1/2 garn insåg jag att den inte var bred nog. Så nu har jag repat upp filten och börjat om men tog ett kort på den i alla fall. Det kan ju inte bli rätt alla gånger..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar