lördag 25 januari 2014

Stickarens stora mönsterbok

Dagny stickar och virkar

Jag vill tipsa om en jätte bra bok jag fick i julklapp och som jag inte hunnit visa förrän nu. Stickaren stora mönsterbok innehåller 300 mönster i olika svårighetsgrader. Allt från basmönster och spets till färöstickning och lite mer avancerade mönster visas och beskrivs tydligt och relativt enkelt. Det är för dig som tycker om att göra dina egna mönster eller som bara vill ha en praktisk handbok för mönster som kanske annars inte är så tydliga i andra stickbeskrivningar.

Jag kommer framförallt använda denna när jag ska sticka vantar och strumpor och vill ha lite inspiration till nya mönster.


Dagny stickar och virkar


Dagny stickar och virkar

1 kommentar:

  1. Vilken trevlig bok, den ser jag fram emot att få bläddra i till sommaren.

    SvaraRadera