onsdag 29 januari 2014

Nya knappar till min vinterkappa


Dagny stickar och virkar

Förra helgen hittade jag en vinterkappa på loppis för under hundralappen. Fin tyckte jag men knapparna var lite tråkiga.. Inget fel på dem egentligen, vanliga svarta och släta knappar men jag hade en föreställning om att kappan skulle bli så mycket finare och framförallt annorlunda med senapsgula knappar.

Dagny stickar och virkarDagny stickar och virkar
















Jag spenderade säkert en timme inne på Knapp-Carlsson där de har alla slags knappar man kan tänka sig, ett riktigt paradis för alla knappentusiaster där ute och ett måste om man råkar befinna sig i Göteborg. Dock hade de inga senapsgula knappar av den nyans jag var ute efter. Nähä men jag är ju inte omöjlig så kanske röda istället? Men alla de knappar jag pekade på var antingen för stora eller slut på obestämd tid. Knapp-Carlsson har nog den tålmodigaste personalen jag stött på för hur länge jag än kan stå och vela är de alltid lika trevliga!

Så det blev svarta knappar ändå men mycket finare än de jag hade innan! Jag köpte åtta stycken för det var det ju från början, dock trivs jag inte riktigt i dubbelknäppning, även om det är väldigt snyggt på andra, så jag nöjde mig med att bara sy i fyra och tog helt sonika bort de knappar på motsatt sida som bara satt där som dekoration. Resultatet blev en helt ny vinterkappa, lite annorlunda, lite modernare men så mycket finare!


Dagny stickar och virkar


Dagny stickar och virkar



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar