onsdag 15 januari 2014

60-talet kallar.. efter en ny vårjacka


Dagny stickar och virkar

Jag tycker ju att det är oerhört roligt att sticka efter gamla mönster och nu när min Hälsingekofta är färdig har jag letat efter något annat att sätta tänderna i. Samtidigt har jag sån tur att en moster till min sambo hade dessa tidningar i sina gömmor och gav dem till mig. De flesta är utgivna på 60-talet men jag fick också en hel hög med sticktidningar från 80-talet.

I Stickat nr 4 från 1963 hittade jag en vårjacka med stor krage i sådär härlig 60-talsstil som jag bara älskar. Jag har beställt garn i en gråblå nyans så nu är det bara att vänta men oj vad det kliar i fingrarna. Ska bli skönt med ett lite tjockare garn och grövre stickor för omväxlings skull.

Extra roligt är att det är samma stickmagasin som jag hittade Hälsingekoftan i, bara i ett 17 år senare nummer.

Dagny stickar och virkar


Dagny stickar och virkar


1 kommentar:

  1. Tack för din kommentar, ser att du kommit igång med planering för vårens alster. Jag blev biten på att göra dockkläder inte bara till Gullan .

    SvaraRadera