lördag 31 januari 2015

Audrey i januari

Dagny stickar och virkar

Januaris sista dag och min kofta Audrey är äntligen klar! Jag är så nöjd med allt med den här koftan, förutom kanske den sista härvan av garnet som jag annars älskar eftersom den skiljde sig en del i färgningen från de övriga trots att det var samma färgbad. Vissa delar har jag därför fått sticka om så ibland har det känts som att koftan aldrig skulle bli klar, men såhär i efterhand var det helt klart värt det! Helt underbart mjuk och skön och med ett jättefint mönster. Eftersom jag var orolig för att garnet inte skulle räcka gjorde jag inte alla ökningarna i sidorna och stickade ärmarna smalare vilket belönade sig för garnet räckte precis och koftan passar perfekt!

Dagny stickar och virkar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar