tisdag 18 februari 2014

Finaste babykoftan

Dagny stickar och virkar

Mönstret till den här underbara koftan har jag hittat på loppis och jag gissar att det är från 40- eller 50-talet. Jag stickade koftan i baby alpaca silk från drops och blev så nöjd över resultatet, speciellt med knapparna i grå pärlemor som verkligen blev pricken över i:et. Det händer mycket på koftan men ändå är den så enkel och nu är jag väldigt sugen att sticka mössan som hör till.

Dagny stickar och virkar


Sticka en likadan? Javisst, mönstret finns här..

3 kommentarer:

  1. Jättefin! Hur får jag tag på det mönstret? Letade efter mönster till stickad babyklänning och hamnade här. Kan du hjälpa? MVH Christina...mormor till Elvi och Liva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Christina!
      Självklart vill jag hjälpa dig, det är så roligt när lite äldre mönster kommer till liv igen! Mönstret har jag ju hittat på loppis så det är nog i princip omöjligt att få tag på men om du mailar mig på dagnystickarochvirkar@gmail.com så kan jag skicka dig en fotokopia.

      Radera
    2. Hej o tack!
      Jag har mailat dig och hoppas du kan skicka det digitalt.
      Christina

      Radera