söndag 28 september 2014

Det enda jag vill sticka är koftor

Dagny stickar och virkar

Dagny stickar och virkar

Just nu är det bara så himla roligt att sticka och jag stickar koftor på löpande band känns det som. Har aldrig stickat så mycket till bara mig förut och jag trivs fantastiskt bra med ego-stickningen och skjuter julklappstankarna på framtiden. I början på september var jag i Värmland och jobbade och med mig i stickpåsen hade jag Kampes två-trådiga ullgarn i färgen mossgrön. Det skulle bli en Siri och jag hann nästan klart innan det var dags att komma hem till Göteborg igen. Kvar var bara en halv ärm och kanterna men det gick snabbt och i veckan var jag iväg och köpte knappar. I farten råkade jag trilla in på Strikk och kom därifrån med garn till ytterligare en kofta, deras figursvängda angorakofta som finns uppstickad i butiken och som jag har suktat efter länge. Älskar det här angoragarnet som är bland det skönaste jag stickat med! Eftersom det är stickor 6 går det fort och det dröjer nog inte många dagar innan jag måste handla knappar igen..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar