torsdag 18 september 2014

60-tals koftan

Dagny stickar och virkar

Ett ufo som jag gjorde klart i somras men som fortfarande är lite av ett ufo är min 60-tals kofta som jag påbörjade tidigt i våras. Den är klar, men! efter att ha blockat den tre gånger är jag fortfarande inte nöjd med hur knappkanten blev. Lite ojämn kan jag leva med men den vill gärna dra sig när koftan är på. Oknäppt märks det inte och om jag bara får tummen ur och fixar till knapphålen som blev lite stora kan jag använda den ändå. För jag blev väldigt nöjd med modellen och den stora kragen även om koftan blev lite tajtare än vad jag hade tänkt mig från början. Och det där med knappkanten går ju förmodligen att ordna med ett knappband, bara man får ork och lust...

Dagny stickar och virkar






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar