torsdag 31 december 2015

Decemberkoftan och 2015 års nyårslöfte


Dagny stickar och virkar

Dagny stickar och virkar


Förra nyårsafton lovade jag en hel del saker som jag inte höll, men en av de saker jag faktiskt klarade var att sticka ett plagg till mig själv varje månad. Det var ett ambitiöst löfte och ärligt talat trodde jag aldrig att jag skulle fixa det. Men samtidigt har det varit motiverande. Totalt har det blivit åtta koftor, två jumprar, en tröja och en klänning!

Decemberkoftan är stickad i Rauma finull med mönster från Strikkgbg. En ganska enkel kofta uppifrån och ner, precis en sån jag velat ha länge men inte kommit mig för att sticka förrän nu. Jag började med storlek S men stickfastheten stämde inte riktigt och jag tyckte att den blev för stor över axlarna så jag rev upp en bit och stickade storleken mindre istället. Ärmarna stickade jag runt istället för fram och tillbaka och i nacken gjorde jag några förkortade varv för att få den lite högre.

Nästa år kommer det inte bli lika många tröjor och inga stora sticklöften förutom att jag vill sticka upp lite mer garner från min stash. Och kanske kanske att jag kommer begränsa mina garninköp lite men det är inget löfte!

Gott nytt år! Önskar er ett fantastiskt 2016!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar