tisdag 31 mars 2015

Bland blommor och blad i mars

Dagny stickar och virkar
Dagny stickar och virkar

Jumpern jag stickade i mars heter "Bland blommor och blad" och är ett mönster från Stickat nr 3 från 1949. Jag stickade den i Pickles merino bliss men hade såklart räknat fel (för allting kan ju inte bara bli rätt från början) och upptäckte att garnet inte skulle räcka. Som tur var fanns rätt färgbad kvar vilket var ganska förvånande för sånt brukar ju aldrig hända! Det är första gången jag stickar holkärm på en jumper och det absolut bästa med det är att man bara ökar för ärmarna och inte behöver sticka dem för sig. Att sticka ärmar är det tråkigaste jag vet just nu, vilket kanske förklarar varför det ligger fyra projekt i min korg som alla väntar på just ärmar..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar