söndag 7 december 2014

Audrey

Dagny stickar och virkar

Dagny stickar och virkar

Koftan Audrey från Rowan sitter på mina stickor och till skillnad från mina tröjor och koftor från i höstas går det ganska långsamt. Jag har ändå stickat flera tröjor på mindre än stickor 3 vilka jag använder nu men mönstret tar sin tid. Det går i alla fall lättare än vad jag först trodde när jag såg diagrammet och jag njuter verkligen av garnet från Manos del Uruguay som är en absolut favorit! Enda molnet på min himmel är att jag förmodligen kommer få sticka om bakstycket eftersom färgningen blivit ganska ojämn. Först tänkte jag att jag kunde leva med det för jag ser ju inte baksidan själv men ju mer jag tänker på det desto mer stör det mig. Den här koftan kommer ta så många timmar att göra färdig och då vill jag också bli hundra procent nöjd med resultatet! Men båda framstyckena är snart klara och jag tycker att mönstret blir superfint!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar