söndag 26 oktober 2014

Koftan Siri


Dagny stickar och virkar

I september var jag i Värmland och jobbade och på kvällarna passade jag på att sticka koftan Siri och det gick undan för bara efter några veckor var den klar! Garnet är Kampes tvåtrådiga i färgen mossgrön och det blev en underbart höstig kofta som redan är välanvänd. Tanken var att jag skulle sy in kantband och jag gjorde ett försök men fick inte riktigt till det på knapphålskanten så jag gav upp och bestämde mig för att vara nöjd ändå. Det är många fina minnen instickade i den här tröjan och för mig kommer den alltid att vara min härliga värmlandskofta!

Dagny stickar och virkar

Dagny stickar och virkar


2 kommentarer:

  1. Hej vilken fin kofta och en härlig färg, är den stickad uppifrån och ned ser ut så. kram Evy

    SvaraRadera
  2. Vad fin du är i koftan hälsar mamma

    SvaraRadera