söndag 3 augusti 2014

Garnmania

Dagny stickar och virkar

Dagny stickar och virkar

Den senaste tiden har det varit garnfrossa på hög nivå! Så går det när sticklusten återvänt och det numera finns tusen projekt som jag vill sticka. Av de tusen är det tre koftor som står på tur. Två ska stickas i kampes två-trådiga ullgarn, i färgerna mossgrön respektive varmgul (fick en härva gul för lite men den är förhoppningsvis redan på väg) och en ska stickas i Cascade fingering i färgen burgandy. Jag går och klämmer på garnerna flera gånger om dagen känns det som och nu längtar jag bara efter nystmaskinen som jag beställt. Man skulle ju kunna tycka att jag nu har garn så att att jag kan hålla mig sysselsatt hela hösten men sen var det ju en sjal också som jag gärna vill sticka och den har jag ju inget garn till ännu...

Trots att jag är helt inne i en stickperiod nu och virkningen fått stå tillbaka helt hittade jag dessa fina virknålar på loppis i helgen, det är extremt sällan jag virkar med så tunna virknålar men de är så mycket finare än de jag har i plast och metall.

Dagny stickar och virkar


1 kommentar:

  1. Vilken underbar åkomma du drabbats av, och vilka fina färger du valt. Kram Evy

    SvaraRadera