lördag 5 april 2014

Sol ute, sol inne, sol i hjärta, sol i sinne

Dagny stickar och virkar

April har överraskat mig totalt, Göteborg är fullt av solsken och vårblommor men vart tog mars vägen? Förmodligen beror det på att jag varit sjuk och jobbat mycket så jag har inte riktigt kunnat njuta av den här första vårvärmen men det ska tas igen nu!
Dessutom känns det som att lusten och inspirationen har återvänt och jag har stickat klart en hel del projekt jag haft liggande i korgen. Som den här bebiströjan som måste vara den ultimata presenten till förstagångsföräldrar eftersom den är så lätt att ta på. Jag har stickat den i drops baby merino och eftersom jag gillade modellen så mycket och garnet är så skönt att sticka med har jag påbörjat en till i en större storlek. Den får dock vila ett tag då jag precis lagt upp till en annan njutningsstickning, också en tröja men denna gången till mig.


1 kommentar:

  1. Hej så underbart med grönt och blommor, jag längtar. Min inspiration flödar med inriktning på påsk, det måste bero på våren. Kram från Evy

    SvaraRadera