måndag 21 oktober 2013

Vintagemönster

Dagny stickar och virkar

Holmens marknad i Göteborg ligger på gångavstånd från centralen men det är inte alltid det är mödan värt att ta sig dit. Så det är inte så ofta jag är där, men efter ett tips att de skulle fått in lite "nya" 60-tals möbler gick jag och sambon dit en dag förra veckan. Några möbler som vi ville ha hittade vi inte, men jag fastnade helt i deras handarbetshörna och kunde ha tillbringat hela dagen där om det inte vore för att sambon ville vidare och det var stängningsdags. Det fanns stickor, knappar, spännen och mycket mer men tyvärr var det ganska rörigt och svårt att hitta så det gav jag snart upp och koncentrerade mig istället på mönster för det var där jag gjorde några riktiga fynd. Jag hittade stick- och virkmönster från 40- 50- och 60tal, en riktig vintageskatt som inte kostade många kronor och som nu har ett nytt hem hos mig.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar